ועדת החוקה דנה ברפורמה המשפטית; "האיזון הופר"

    איתי גדסי 1 Comment on ועדת החוקה דנה ברפורמה המשפטית; "האיזון הופר"

    ועדת החוקה דנה היום ברפורמה המשפטית. יו"ר הוועדה ח"כ רוטמן תקף את הנשיאה חיות שבחרה שלא להשתתף בדיון

    צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה של הכנסת, התכנסה היום (ראשון) לדיון נוסף להכנת הצעת החוק מטעם הוועדה- הצעת חוק-יסוד: השפיטה (חיזוק הפרדת הרשויות) תחת הכותרת צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה – מחזירים את הצדק למערכת המשפט.

    יו"ר ועדת החוקה ח"כ רוטמן: "להבנת הקואליציה הנוכחית האיזון הופר פה בצורה דרסטית ומי שהפר את האיזון לאורך השנים הוא בימ"ש העליון ולכן אנחנו מנסים להשיב את האיזון באמצעות הגבלת הענף שהפר את האיזון".

    בתגובה לטענות על הכוח המופרז שתייצר הצ"ח לקואליציה היו"ר ח"כ רוטמן הביא דוגמאות מ-20 השנה האחרונות לשבריריות הקואליציה ואמר כי "במשטר קואליציוני יש לגבש הסכמות אפילו בקרב ממשלה שנטען שהיא הומוגנית כמו שלנו".

    יועמ"שית הכנסת עו"ד שגית אפיק: "שינוי אופן הבחירה של נציגי הכנסת עלול להחליש בסופו של דבר את הכנסת ומעמדה בוועדה הזו, כששלושת הנציגים הם נציגים שהכנסת לא שותפה בבחירתם, היא שחקן פאסיבי והם נקבעים כבר בשלב ההסכמים הקואליציוניים".

    יועמ"ש הוועדה עו"ד ד"ר גור בליי השיב לשאלת היו"ר ח"כ רוטמן האם הכנסת מנועה מלחוקק את הצ"ח בתחולה מידית: "נותרנו בעמדתנו- לא אמרנו שהכנסת מנועה. אמרנו שיש לשקול. הייעוץ המשפטי לכנסת לא מדבר במושגים של מניעה. תפקידנו להציף שאלות לדיון. זו התייחסותנו ולכן השאלה של מניעה לא במגרש שלנו".

    היו"ר ח"כ רוטמן התייחס למכתב תשובת נשיאת ביהמ"ש העליון להזמנתה לישיבות הוועדה, ולפיו היא מסתפקת בגילוי הדעת שהקריא יועמ"ש מערכת בימ"ש בדיון קודם ואמר: "אני מאמין בהפרדת רשויות ולכן לא אכפה על הנשיאה להגיע ולהביע את עמדתה אך היה ברור שבבחירת הנהלת בימ"ש לשלוח את היועמ"ש עו"ד לייזר להקריא גילוי דעת לפרוטוקול, התמצה דיאלוג הרשויות ביחס להליך חקיקה זה. צר לי על כך אבל זו הבחירה. היא יכולה לשנות את דעתה ולומר את עמדתה בעצמה".

    המשנה ליועמ"שית לממשלה, עו"ד אביטל סומפולינסקי: "כאשר בוחנים את ההסדר המוצע, גם של יו"ר הוועדה וגם בטיוטת התזכיר, התוצאה אינה מערכת יחסים מאוזנת, אלא הסרת בלמים ואיזונים מהכנסת והממשלה, בלי שום יצירת אלטרנטיבה משטרית מאזנת".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הוי אומר מחוץ לכנסת זה תקין לקרוא למרי אזרחי שבסופו של יום הוא קריאה להפר חוק האם זה תקין במדינה דמוקרטית אם טראומפ היה קורא למרי אזרחי בגלל ההפסד שלו בבחירות הקודמות האם הוא לא היה יושב בכלא והאם קריאה כזאת לא היה מוביל למלחמת אחים ולשפיכת דמים